Życie Człowieka Pająka nigdy nie było bardziej zagmatwane niż teraz. Samo pogodzenie standardowych obowiązków Spider-Mana i Peter’a Parkera nastręczało mu wiele trudności, więc gdy doszedł się do tego jeszcze fakt, że Harry Osborne wrócił do szkoły (a wie on o sekretnej tożsamości chłopaka) plus w mieście rozpoczęły się walki o terytorium i wpływy po Fisku, zrobiło się dramatycznie źle. Nawet MJ robi młodemu bohaterowi pod górkę, najzwyczajniej nie rozumiejąc, iż ma się przestać narażać i czasami zwyczajnie ukryć, gdy Peter jej każe. Bycie równocześnie nastolatkiem i herosem jest ciężkie, dlatego nic dziwnego, że w pewnym momencie nachodzi człowieka myśl, że może powinien z któregoś z owych żyć zwyczajnie zrezygnować?
Nowy tom przygód nastoletniego Petera Parkera zawiera w sobie komiksy oryginalnie opublikowane w USA w zeszytach #72-82, jest to więc długa publikacja. Za scenariusz odpowiada tak samo jak w przypadku wcześniejszych albumów Brian Michael Bendis, a za rysunki Mark Bagley.
Jestem wielką fanką Człowieka Pająka od czasów dzieciństwa, jednak dopiero w ostatnich latach zaczęłam bardziej rozszerzać swoją wiedzę na temat różnych uniwersów, w których on występuje. W Ultimate Spider-Manie do czynienia mamy z Peterem nastolatkiem, który jest niedojrzały, chaotyczny i daje się często ponosić swoim emocjom (które ewidentnie buzują w jego ciele). Chłopak momentami nie radzi sobie ze wszystkim, co na niego spada i mocno to czuć zwłaszcza w najnowszym tomie jego przygód. Parker ma problem z młodym Osborne’m, czuje żal do Fury’ego, kłóci się z MJ, daje wmanewrować Fiskowi, a ostatecznie głupio zgrywa chojraka przy Felici Hardy. Z jednej strony jest to zrozumiałe, gdyż jego życie jest skomplikowane, z drugiej momentami irytuje (zwłaszcza, gdy nie jest w swych zachowaniach konsekwentny). Na szczęście nie traci poczucia humoru i przez cały komiks raczy nas dowcipnymi uwagami rozładowującymi nabudowane napięcie.
Fabułę albumu można podzielić na dwie główne historie. Pierwsza związana jest ze wspomnianym powrotem Harry’ego z zamkniętego ośrodka, którym dowodzi Nick Fury. Syn Goblina, mimo iż pozornie jest zdrowy, doświadcza dziwnych halucynacji, w których widuje byłego współpracownika swego ojca, namawiającego go do złych rzeczy. Atmosfera między Osborne’m a Parkerem zagęszcza się jeszcze bardziej, gdy wychodzi na jaw, że ten pierwszy wcześniej umawiał się z MJ. Napięcie rośnie wraz z kolejnymi kartami tej opowieści, prowadząc oczywiście do nieuniknionej walki między dwojgiem przyjaciół.
Druga część komiksu to z kolei opis wojenek między Kingpinem a Hammerheadem, w których pojawiają się takie postacie jak Iron Fist, Elektra czy Moon Knight. To także powrót Black Cat i jej pokręconych uczuć do Spider-Mana. W historii tej nacisk położony został przede wszystkim na wewnętrzne rozterki Pająka, który przy pomocy swojego alter ego ucieka od normalnego życia jako uczeń liceum i związanych z nim problemów. Jest tutaj sporo humoru (jak np. scena gdy Spider-Man dosłownie rozstawia wszystkie postacie po kątach przy użyciu sieci, czy też absurdalne dialogi z Kotką), więc mimo momentami irytujących przemyśleń Parkera czyta się to w moim odczuciu lepiej niż pierwszą część albumu.
Mówiąc jeszcze kilka słów o stronie graficznej. Nie jestem wielką fanką tego, co powstaje z nałożenia kolorów na rysunki twarzy i włosów pióra Bagley’a. Początkowo sądziłam, że mam problem ogólnie z twórczością tego mężczyzny, jednak po przejrzeniu umieszczonych na końcu tomu samych szkiców postaci dotarło do mnie, że nie są one złe dopóki są czarno-białe. Za wyśmienite z kolei uważam sceny walki oraz arty na całą stronę np. z Moon Knightem czy Elektrą.
Chociaż nie byłam przekonana do końca do grafik w tym komiksie, sama historia bardzo mnie wciągnęła. Fabuła została tak interesująco rozpisana, że mimo wstawek rodem z filmów dla nastolatków (MJ i jej przeżycia po rozstaniu) człowiek czeka na to, co dalej się wydarzy. Jestem ciekawa tego, jak Peter poradzi sobie z narastającymi problemami, więc chęcią sięgnę po kolejną część.
Scenariusz: Brian Michael Bendis
Ilustracje: Mark Bagley
Seria: Marvel Classic
Wydawnictwo: Egmont Polska
Wydanie: I
EAN: 9788328196759
Oprawa: twarda
Liczba stron: 344
Data wydania: 01.07.2020
Data premiery: 22. maja 2024 Wydawnictwo: Albatros (więcej…)
Data premiery: 15. maja 2024 Wydawnictwo: Albatros (więcej…)
„Klątwa Czarnoboga”, czyli pierwszy tom cyklu „Bliskie spotkania czarciego stopnia” autorstwa Adama Wyrzykowskiego, to młodzieżowe…
„Cesarzowa kości” autorstwa Andrei Stewart to drugi tom cyklu „Tonące cesarstwo”. Za książkę odpowiada wydawnictwo…
Data premiery: 22. maja 2024 Wydawnictwo: Mięta (więcej…)
Data premiery: 8. maja 2024 Wydawnictwo: Jaguar (więcej…)