Pasją Enoli jest opieka i leczenie magicznych oraz niezwykłych zwierząt. W tomie trzecim dziewczynka przychodzi z pomocą rodzicom, którzy mają problemy z nastoletnim wilkołakiem. Chłopak został przypadkowo zmieniony, gdy był dzieckiem. Ponieważ nigdy nie posiadał żadnego wilkołaczego wzorca oraz swojej watahy, wraz z upływającymi latami coraz trudniej idzie mu walka z kotłującymi się w nim emocjami oraz comiesięcznymi przemianami. Enola, mimo iż początkowo nie wie, co mogłaby poradzić w zaistniałej sytuacji, po researchu dociera do osoby zdającej się idealnie pasować na mentora dla nastolatka. Przypadkowo łącząc różne fakty, nastolatka wyjaśnia również tajemnicę z przeszłości obciążającą sumienie wilkołaczego chłopaka.
Druga przygoda nastoletniej weterynarki zastaje ją w cyrku, gdzie odkrywa, iż okrutny mężczyzna zmusza chorego gryfa do występów ku uciesze tłumów. Enola bez problemu dociera do sedna zachowań złoczyńcy oraz tego, w jaki sposób pozyskał on owo nietypowe zwierzę. Po udanej walce i gdy sprawiedliwości staje się zadość, bohaterka pomaga gryfowi dojść do zdrowia, a cała historia kończy się szczęśliwie.
Trzeci tom Enoli i niezwykłych zwierząt angażuje nas w dwie historie, których główną osią nie są do końca magiczne zwierzęta, a zachowania ludzi, którzy z nimi obcują. Komiks z jednej strony w interesujący sposób pokazuje nam jak charyzmatyczna Enola daje sobie radę z nietypowymi jak dla nastolatki zadaniami, z drugiej uświadamia, iż człowiek bywa gorszy od najbardziej wymyślnych potworów. Opowieść związana z nastoletnim wilkołakiem kładzie mocny nacisk na emocje. Sporo powiedziane zostaje o lęku, braku akceptacji czy poczuciu winy. Jedno przypadkowe wydarzenie wpływa tutaj na los całej grupy ludzi i, mimo iż do pomocy wezwana zostaje weterynarka, to w moich oczach spełnia ona rolę bardziej psychologa (czy też behawiorysty) niż lekarza.
Wydarzenia rozgrywające się w cyrku to z kolei typowa opowieść o zachłanności i okrucieństwie. Główny złoczyńca stawia tutaj wyżej swoje egoistyczne potrzeby niż dobro istoty, którą ma pod opieką. Enola ponownie występuje w roli detektywa, który odkryć musi, jak doszło do tego, iż magiczny zwierzak stał się artystą cyrkowym, a dodatkowo bierze na siebie zadanie uwolnienia gryfa i zapewnienia mu bezpieczeństwa i opieki. Cała historia jest dobrą lekcją dla przyjaciółki gryfa, która zaczyna patrzeć na dobro fantastycznych istot całkiem inaczej.
Jak można wywnioskować, komiks jest w mojej ocenie dobry. Lektura nadaje się dla dzieci od 8/9 lat, gdyż nie przeraża ani fabułą, ani stylem rysunku. Również dorośli mogą spokojnie sięgać po tę serię, gdyż daje nam ona coś, czego oczekiwałam od filmów z serii Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (tylko bez całej otoczki Potterowego uniwersum).
Scenariusz: Joris Chamblain
Ilustracje: Lucile Thibaudier
Tłumaczenie: Maria Mosiewicz
Seria: ENOLA I NIEZWYKŁE ZWIERZĘTA
Wydawnictwo:Egmont
Wydanie: I
EAN: 9788328150478
Oprawa: twarda
Liczba stron: 88
Data wydania: 07.09.2022
Data premiery: 15. maja 2024 Wydawnictwo: Albatros (więcej…)
„Klątwa Czarnoboga”, czyli pierwszy tom cyklu „Bliskie spotkania czarciego stopnia” autorstwa Adama Wyrzykowskiego, to młodzieżowe…
„Cesarzowa kości” autorstwa Andrei Stewart to drugi tom cyklu „Tonące cesarstwo”. Za książkę odpowiada wydawnictwo…
Data premiery: 22. maja 2024 Wydawnictwo: Mięta (więcej…)
Data premiery: 8. maja 2024 Wydawnictwo: Jaguar (więcej…)
Ostatnimi czasy zaliczam powrót do tytułów, które mi się niezwykle dobrze kojarzą. Z wielką przyjemnością…