Podoba się?

Pasją Enoli jest opieka i leczenie magicznych oraz niezwykłych zwierząt. W tomie trzecim dziewczynka przychodzi z pomocą rodzicom, którzy mają problemy z nastoletnim wilkołakiem. Chłopak został przypadkowo zmieniony, gdy był dzieckiem. Ponieważ nigdy nie posiadał żadnego wilkołaczego wzorca oraz swojej watahy, wraz z upływającymi latami coraz trudniej idzie mu walka z kotłującymi się w nim emocjami oraz comiesięcznymi przemianami. Enola, mimo iż początkowo nie wie, co mogłaby poradzić w zaistniałej sytuacji, po researchu dociera do osoby zdającej się idealnie pasować na mentora dla nastolatka. Przypadkowo łącząc różne fakty, nastolatka wyjaśnia również tajemnicę z przeszłości obciążającą sumienie wilkołaczego chłopaka.

Druga przygoda nastoletniej weterynarki zastaje ją w cyrku, gdzie odkrywa, iż okrutny mężczyzna zmusza chorego gryfa do występów ku uciesze tłumów. Enola bez problemu dociera do sedna zachowań złoczyńcy oraz tego, w jaki sposób pozyskał on owo nietypowe zwierzę. Po udanej walce i gdy sprawiedliwości staje się zadość, bohaterka pomaga gryfowi dojść do zdrowia, a cała historia kończy się szczęśliwie.

Trzeci tom Enoli i niezwykłych zwierząt angażuje nas w dwie historie, których główną osią nie są do końca magiczne zwierzęta, a zachowania ludzi, którzy z nimi obcują. Komiks z jednej strony w interesujący sposób pokazuje nam jak charyzmatyczna Enola daje sobie radę z nietypowymi jak dla nastolatki zadaniami, z drugiej uświadamia, iż człowiek bywa gorszy od najbardziej wymyślnych potworów. Opowieść związana z nastoletnim wilkołakiem kładzie mocny nacisk na emocje. Sporo powiedziane zostaje o lęku, braku akceptacji czy poczuciu winy. Jedno przypadkowe wydarzenie wpływa tutaj na los całej grupy ludzi i, mimo iż do pomocy wezwana zostaje weterynarka, to w moich oczach spełnia ona rolę bardziej psychologa (czy też behawiorysty) niż lekarza.
Wydarzenia rozgrywające się w cyrku to z kolei typowa opowieść o zachłanności i okrucieństwie. Główny złoczyńca stawia tutaj wyżej swoje egoistyczne potrzeby niż dobro istoty, którą ma pod opieką. Enola ponownie występuje w roli detektywa, który odkryć musi, jak doszło do tego, iż magiczny zwierzak stał się artystą cyrkowym, a dodatkowo bierze na siebie zadanie uwolnienia gryfa i zapewnienia mu bezpieczeństwa i opieki. Cała historia jest dobrą lekcją dla przyjaciółki gryfa, która zaczyna patrzeć na dobro fantastycznych istot całkiem inaczej.

Jak można wywnioskować, komiks jest w mojej ocenie dobry. Lektura nadaje się dla dzieci od 8/9 lat, gdyż nie przeraża ani fabułą, ani stylem rysunku. Również dorośli mogą spokojnie sięgać po tę serię, gdyż daje nam ona coś, czego oczekiwałam od filmów z serii Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (tylko bez całej otoczki Potterowego uniwersum).

Scenariusz: Joris Chamblain
Ilustracje: Lucile Thibaudier
Tłumaczenie: Maria Mosiewicz
Seria: ENOLA I NIEZWYKŁE ZWIERZĘTA
Wydawnictwo:Egmont
Wydanie: I
EAN: 9788328150478
Oprawa: twarda
Liczba stron: 88
Data wydania: 07.09.2022

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze